Historyczne warsztaty e-learningowe

Historia ma przyszłość!

Finał II Historycznych Warsztatów E-learningowych dla Młodzieży

W roku akademickim 2018/2019 Instytut Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa
Kulturowego UPJPII już po raz ddrugi zorganizował Historyczne Warsztaty E-learningowe
pt. Historia ma przyszłość! Propozycja ta adresowana była do młodzieży szkół
ponadgimnazjalnych, która chce poznać nowe spojrzenie na historię oraz nietypowe jej
zastosowania w ciekawych i dochodowych zawodach.
Warsztaty posłużyły wzbogaceniu wiedzy i poszerzeniu horyzontów uczestników,
a zarazem stanowiły cenną okazję do zapoznania się ze środowiskiem akademickim. Ich
głównym celem było zaś uświadomienie młodzieży, że znajomość historii często stanowi atut
w poszukiwaniu pracy oraz ułatwia efektywne działanie w zakresie wielu dziedzin życia
społecznego, politycznego, ekonomicznego i kulturalnego.
Wyrazem tego nowoczesnego obrazu historii, jaki został odmalowany w trakcie
warsztatów, była ich forma organizacyjna. Były one bowiem prowadzone metodą blended
learning, a więc przez połączenie nauczania zdalnego na platformie edukacyjnej Moodle
z tradycyjnym wykładem w sali akademickiej podczas finału projektu.
Warsztaty spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży – chęć
uczestnictwa zgłosiło bowiem ok. 90 osób osób z ok. 30 szkół (m.in. z Bielska Białej,
Bodzentyna, Dąbrowy Górniczej, Kłodzka, Krakowa, Nowego Sącza, Raciborza, Radomska,
Staszowa, Stąporkowa, Suchej Beskidzkiej, Tarnowa, Tarnowskich Gór, Wielunia,
Wrocławia, Zabrza, Złotoryi), a większość z nich czynnie korzystała z zamieszczonych na
platformie e-learningowej materiałów edukacyjnych. Podkreślić przy tym należy wysoki
poziom prezentowany przez „warsztatowiczów”, który obrazuje fakt, iż aż osiem osób
uzyskało maksymalną możliwą ilość punktów. O miejscu w czołówce listy rankingowej
decydowały zatem – przewidziane Regulaminem Warsztatów – niuanse.
Trwający trzy miesiące projekt sfinalizowany został dnia 23 marca 2019 r. Podczas
uroczystego finału w auli budynku dydaktycznego UPJPII przy ul. Franciszkańskiej
zgromadzili się uczestnicy warsztatów, którzy wykonali zdalnie wymaganą regulaminem
liczbę zadań. Najlepsi spośród nich otrzymali indeksy Wydziału Historii i Dziedzictwa
Kulturowego oraz nagrody w postaci sprzętu elektronicznego. Laureaci rzeczonego konkursu
to: Aleksandra Moryto, Bartłomiej Liro i Kacper Świderski. Z kolei pozostali zdobywcy
maksymalnej liczby punktów, oraz Uczestniczka która wykonała zadania z wszystkich
modułów, zostali wyróżnieni nagrodami książkowymi oraz voucherami do Muzeum

Narodowego w Krakowie. Dodatkowo wszystkie osoby czynnie uczestniczące w warsztatach
oraz ich nauczyciele-opiekunowie otrzymali stosowne zaświadczenia oraz pamiątkowe
upominki. Uroczysty finał zakończył wykład pt. „Historia Niepodległej pędzlem Mistrza
malowana” ubarwiony pokazami strojów i tańców historycznych. Zapraszamy do obejrzenia
galerii zdjęć autorstwa p. mgr Katarzyny Byrskiej.

dr Joanna Małocha
Kierownik E-learningowych
Warsztatów Historycznych

Zdjęcie_1

Zdjęcie_2 

Zdjęcie_3

Zdjęcie_4

Zdjęcie_5

Zdjęcie_6

Zdjęcie_7

Zdjęcie_8

 


Historyczne Warsztaty E-learningowe dla Młodzieży

Czy wiesz, że kojarzenie pracy historyka wyłącznie z wertowaniem książek
w chmurach kurzu  i notowaniem całej listy nudnych dat i faktów to błąd? Czy wiesz, jak często twórcy filmów, gier komputerowych, a nawet projektanci mody sięgają po wiedzę historyczną? Czy wiesz jak nowoczesne – niemal „kosmiczne” - metody badawcze stosują dziś historycy? Czy wiesz, jak często prowadzi się dziś prace interdyscyplinarne, łacące historię z niezwykle – na pierwszy rzut oka – odległymi naukami ścisłymi? Czy wiesz, że archiwa przeżywają najazd osób opracowujących własne – albo zlecone – drzewo genealogiczne? Czy wreszcie wiesz, że wielu pracodawców szuka obecnie nie tyle specjalistów w danej dziedzinie, lecz osób o gruntownym wykształceniu humanistycznym i znajomości korzeni naszej kultury oraz ludzi posiadających umiejętność przeprowadzania rzetelnej i skrupulatnej kwerendy? To nowoczesne oblicze historii, która ma i daje przyszłość, możesz poznać na naszych warsztatach e-learnigowych!

W roku akademickim 2018/2019 Instytut Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego UPJPII po raz kolejny organizuje Historyczne Warsztaty E-learningowe
pt. Historia ma przyszłość! Propozycja ta adresowana jest do młodzieży szkół średnich, która chce poznać nowe spojrzenie na historię oraz nietypowe jej zastosowania w ciekawych i dochodowych zawodach.

Bezpłatne warsztaty prowadzone będą metodą blended learning, a więc przez połączenie nauczania zdalnego na platformie edukacyjnej z tradycyjnym wykładem w sali akademickiej podczas finału projektu.

Trzej uczniowie, którzy najlepiej wywiążą się z zadań warsztatowych otrzymają indeksy na dowolny kierunek w ramach oferty edukacyjnej Instytutu Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego UPJPII oraz cenne nagrody rzeczowe w postaci sprzętu elektronicznego. Wszystkim uczestnikom wydane zostaną zaświadczenia, pozwalające na ubieganie się o otrzymanie wyższej oceny z historii podczas szkolnej klasyfikacji semestralnej. Stosowne zaświadczenie otrzymają także nauczyciele-opiekunowie. Zaś dla szkoły, z której młodzież zbierze łącznie największą liczbę punktów, przewidziana jest nagroda w postaci cennych publikacji edukacyjnych.

 

Terminarz projektu:

  1. do 6 stycznia 2019 r. – zapisy uczestników warsztatów poprzez przesłanie zgłoszenia na e-mail: warsztaty.ih@upjp2.edu.pl. Zgłoszenie powinno zawierać: imię
    i nazwisko ucznia; e-mail ucznia; nazwę szkoły; klasę; nazwisko nauczyciela-opiekuna.
  2. do 13 stycznia 2019 r. – uczestnicy warsztatów otrzymują drogą e-mailową login
    i hasło do swojego indywidualnego konta na platformie edukacyjnej wraz z instrukcją korzystania z niej.
  3. od 14 stycznia do 11 marca 2019 r. – uczestnicy warsztatów posiadają dostęp do zamieszczonych na platformie różnorodnych materiałów dydaktycznych (tekstów, filmów, prezentacji, quizów, itp.) ujętych w osiem modułów (lista tematów poniżej)
    i zobowiązani są do wykonania zadań załączonych do trzech z nich – każdy uczestnik warsztatów sam wybiera spośród podanych tematów te, które go interesują!
    Za wzorcowe rozwiązanie zadań do każdego z modułów można otrzymać max. 20 pkt.
  4. do 22 marca 2019 r. – organizatorzy warsztatów sprawdzają nadesłane rozwiązania, podliczają punkty uzyskane przez poszczególne osoby i tworzą listę rankingową uczestników.
  5. w sobotę, 23 marca 2019 r. – Finał warsztatów. Wszyscy uczestnicy warsztatów wraz z nauczycielami proszeni są o przybycie na Uniwersytet Papieski Jana Pawła II
    (ul. Bernardyńska 3, aula, I p.)

godz. 11.00 – wykład finałowy.

godz. 12.00 – wręczenie indeksów i nagród rzeczowych autorom najlepszych rozwiązań zadań e-learningowych oraz zaświadczeń dla wszystkich uczestników warsztatów i ich opiekunów.

 

TEMATY MODUŁÓW

  1. Kuźnia, Ziemkiewicz i Lis czyli o tym że historyk znanym dziennikarzem też może być (mgr Ewa Bałuszyńska)
  2. Oprowadzanie bez zanudzania.  Gry miejskie i alternatywne ścieżki przewodnika miejskiego (mgr Katarzyna Byrska)
  3. Bądź jak Indiana Jones - czyli współczesny historyk na tropie skarbów (mgr Andrzej Godek)
  4. Memy, emotikony, selfie, czyli jak przekuć miłość historyka do obrazów w zawodowy sukces? (mgr Anna Makarczyk)
  5. Game over? Dzieje ponownie rozegrane, czyli gdzie w gamingu jest miejsce dla historyka? (mgr Daniel Marek)
  6. Nazywam się broker. Info-broker. Nie tylko szpieg poszukuje informacji (mgr Magdalena Marosz)
  7. Historyk na tropie genealogii. Badanie więzów rodzinnych sposobem na życie (mgr Sławomir Piskozub)
  8. Władca skarbów przeszłości, czyli czy może istnieć muzeum bez kustosza? (mgr Artur Zieliński)

 

     Dodatkowe informacje uzyskać można pisząc na adres: warsztaty.ih@upjp2.edu.pl.

Facebook: Historyczne Warsztaty E-learningowe dla młodzieży

 

Koordynatorzy projektu

dr Joanna Małocha

mgr Sylwia Sperling


 

Pliki do pobrania

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano