Aktualności

Historyczne Warsztaty E-learningowe dla młodzieży Historia ma przyszłość!

06.12.2017
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Historyczne Warsztaty E-learningowe dla młodzieży
Historia ma przyszłość!

Czy wiesz, że kojarzenie pracy historyka wyłącznie z wertowaniem książek w chmurach kurzu i notowaniem listy nudnych dat i faktów to błąd?
Czy wiesz, jak często twórcy filmów, gier komputerowych, a nawet projektanci mody sięgają po wiedzę historyczną?
Czy wiesz, jak nowoczesne – niemal „kosmiczne” - metody badawcze stosują dziś historycy?
Czy wiesz, jak często prowadzi się obecnie prace interdyscyplinarne, łączące historię z niezwykle – na pierwszy rzut oka – odległymi naukami ścisłymi?
Czy wiesz, że archiwa przeżywają najazd osób opracowujących własne – albo zlecone – drzewo genealogiczne?
Czy wreszcie wiesz, że wielu pracodawców szuka dziś nie tyle specjalistów w danej dziedzinie, lecz osób o gruntownym wykształceniu humanistycznym i znajomości korzeni naszej kultury oraz ludzi posiadających umiejętność przeprowadzania rzetelnej i skrupulatnej kwerendy?
To nowoczesne oblicze historii, która ma i daje przyszłość, możesz poznać na naszych warsztatach e-learnigowych!
W roku akademickim 2017/2018 Instytut Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego UPJPII po raz pierwszy organizuje Historyczne Warsztaty E-learningowe pt. Historia ma przyszłość! Propozycja ta adresowana jest do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, która chce poznać nowe spojrzenie na historię oraz nietypowe jej zastosowania w ciekawych i dochodowych zawodach.

CEL WARSZTATÓW
Warsztaty posłużą wzbogaceniu wiedzy i poszerzeniu horyzontów uczestników, a zatem mogą stanowić cenne uzupełnienie zajęć szkolnych oraz istotną pomoc w przygotowaniu do egzaminów maturalnych. Przede wszystkim jednak będą one okazją do zapoznania się ze środowiskiem akademickim. Celem warsztatów jest także uświadomienie, że znajomość historii często stanowi atut w poszukiwaniu pracy oraz ułatwia efektywne działanie w zakresie wielu dziedzin życia społecznego, politycznego, ekonomicznego i kulturalnego.

FORMUŁA WARSZTATÓW
Wyrazem nowoczesnego obrazu historii, jaki zostanie odmalowany w trakcie warsztatów, jest ich forma organizacyjna. Będą one bowiem prowadzone metodą blended learning, a więc przez połączenie nauczania zdalnego na platformie edukacyjnej z tradycyjnym wykładem w sali akademickiej podczas finału projektu. Pozwoli to na udział w warsztatach także osobom z miejscowości bardziej oddalonych od Krakowa! Uczestnictwo  w projekcie jest bezpłatne.
Trzej uczniowie, którzy najlepiej wywiążą się z zadań warsztatowych otrzymają indeksy na dowolny kierunek w ramach oferty edukacyjnej Instytutu Historii Wydziału Historii i Dziedzictwa Kulturowego UPJPII oraz cenne nagrody rzeczowe w postaci sprzętu elektronicznego. Wszystkim uczestnikom wydane zostaną zaświadczenia, pozwalające na ubieganie się o otrzymanie wyższej oceny z historii podczas szkolnej klasyfikacji semestralnej. Stosowne zaświadczenie otrzymają także nauczyciele-opiekunowie. Zaś dla szkoły, z której młodzież zbierze łącznie największą liczbę punktów, przewidziana jest nagroda w postaci cennych publikacji edukacyjnych.

TERMINARZ PROJEKTU
1)    do 7 stycznia 2018 r. – zapisy uczestników warsztatów poprzez przesłanie zgłoszenia na e-mail: warsztaty.ih@upjp2.edu.pl. Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko ucznia; e-mail ucznia; nazwę szkoły; klasę; nazwisko nauczyciela-opiekuna.
2)    do 15 stycznia 2018 r. – uczestnicy warsztatów otrzymują drogą e-mailową login i hasło do swojego indywidualnego konta na platformie edukacyjnej wraz z instrukcją korzystania z niej.
3)    od 16 stycznia do 10 marca 2018 r. – uczestnicy warsztatów posiadają dostęp do zamieszczonych na platformie różnorodnych materiałów dydaktycznych (tekstów, filmów, prezentacji, quizów, itp.) ujętych w osiem modułów (lista tematów poniżej) i zobowiązani są do wykonania zadań załączonych do trzech z nich – każdy uczestnik warsztatów sam wybiera spośród podanych tematów te, które go interesują! Za wzorcowe rozwiązanie zadań do każdego z modułów można otrzymać max. 20 pkt.
4)    do 16 marca 2018 r. – organizatorzy warsztatów sprawdzają nadesłane rozwiązania, podliczają punkty uzyskane przez poszczególne osoby i tworzą listę rankingową uczestników.
5)    w sobotę 17 marca 2018 r. – Finał warsztatów. Wszyscy uczestnicy warsztatów wraz z nauczycielami proszeni są o przybycie na Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie (ul. Franciszkańska 1)
godz. 11.00 – wykład finałowy.
godz. 12.00 – wręczenie indeksów i nagród rzeczowych autorom najlepszych rozwiązań zadań e-learningowych oraz zaświadczeń dla wszystkich uczestników warsztatów i ich opiekunów.
 
TEMATY MODUŁÓW
1. Modna historia - nauka kostiumologii jako droga do sukcesu w branży modowej
(mgr Anna Domin)
2. Czy historyk może pisać powieści?...I dlaczego tak często są to bestselery?
(mgr Magdalena Ficoń)
3. Kolekcjoner, rzemieślnik, rekonstruktor, czyli jak zarobić na pasji do przeszłości.
(mgr Szymon Jarosiński)
4. Historyk na planie filmowym, czyli bez kogo nie może powstać dobry film kostiumowy?
(dr Joanna Małocha)
5. Szara eminencja w spódnicy, czyli o kobiecej sile przebicia.
(mgr Katarzyna Matyja)
6. Historia poszerza horyzonty, czyli jak zostać wielkim podróżnikiem.
(mgr Katarzyna Nenko)
7. Twoja babcia lubiła slow food zanim stało się to modne – kuchnia dla hipstera.
(mgr Marcin Rdzak)
8. Messiego i Ronaldo droga do sławy, wielkie derby i multimedaliści, czyli nie samym kibicowaniem zajmuje się historyk na arenach sportowych.
(mgr Sylwia Sperling)

Koordynatorzy projektu:
dr Joanna Małocha
mgr Szymon Jarosiński

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano